Lureri fra butikker som selger over nett?
Litt vanskelig å lage overskrift her. Jeg lurer på hva slags erfaring dere har, og om jeg lager konspirasjonsteorier. Jeg bestilte en bukse fra en nettside (en side hvor mange forskjellige butikker tilbyr varer). Denne buksen har jeg slitt med å finne i butikk i riktig farge og størrelse. På denne nettsiden var det to butikker som hadde varen min. Dagen etter fikk jeg bekreftelse fra nettsiden om at butikken bekreftet at de kunne levere varen. Da jeg mottok buksen et par dager etter, hadde butikken sendt buksen i rett størrelse, men feil farge. Den fargen jeg hadde fått, fantes det mange av i ulike butikker på nettsiden.
Vel, det er andre gang jeg opplever dette, og jeg bestiller sjeldent klær på nett. Jeg mistenker rett og slett at butikkene spekulerer i å sende varer til kunder i feil farge, hvis bestilt farge er utsolgt og nettsidene ikke er oppdatert. Og så håper de at kunden ikke gidder/tar seg bryet med å returnere varen. I mitt tilfelle får jeg sannsynligvis ikke levert buksen i ønsket farge fordi "min" butikk nå ikke har den lenger på nettsiden. Jeg rekker heller ikke å få tilsendt fra annen butikk før jeg reiser på ferie, og jeg skulle gjerne hatt den med meg.
Forrige gang jeg mottok feil farge på det jeg hadde bestilt, valgte jeg å beholde varen, nettopp fordi nettsiden ikke kunne tilby fargen lenger, jeg hadde kjøpt den på tilbud, og jeg likte fasongen på den.
Er det noen andre som har lignende erfaringer?