Operasjefen - hva tenker dere?
Nå, hva tenker dere om operaens såpeopera? 
Operasjefen får ikke forlenget sitt åremål. Sjefen hans har vært knapp og nøytral i begrunnelsen, mens Ellen Horn etter hvert sa noe om tilbakemeldinger fra medarbeidere. Operasjefen selv gikk ut i en flammende 7-siders forsvarstale, og mange kulturkommentatorer er i harnisk.
For eksempel Dagbladet i dag: http://ipad.dagbladet.no/meninger/dbmener/
Jeg syns ikke den er spesielt velbegrunnet, blant annet er påstanden om at begrunnelsen er en man bruker når ting ikke er gjennomtenkt temmelig søkt. Det er en begrunnelse man bruker når man ikke ønsker å slakte en medarbeider offentlig i en personalsak, og egentlig grei, selv om jeg har forståelse for at journalister ikke liker den så godt. 
Sitat:
Administerende direktør Nils Are Karstad Lysø, tidligere Moods of Norway-sjef, hentet fram formuleringen man bruker når beslutninger ikke skikkelig gjennomtenkt: «Det er en helhetsvurdering».
Så kom de ansatte på banen, og maken til karakterdrap er det lenge siden jeg har sett!
(Jeg får ikke til å linke dit nå)
Ganske polarisert debatt, med andre ord.
Operasjefen har jo fått til noen storslagne ting, gjerne svært dyre, innkjøpte og høyprofilerte, men han har vel også hatt noen ganske spektakulære flopper, tror jeg. Og jeg føler av og til at mange kulturinteresserte i begeistringen over det at vi har fått et så fantastisk operabygg har blitt litt blinde for kvalitetsbrister i det den leverer? 
Hva tenker dere andre?