Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Er vektklubb.no verdt pengene?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-06-15, 18:37   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er vektklubb.no verdt pengene?

Jeg har, urk, begynt å legge på meg mer enn jeg har lyst til. Er enda innenfor normal BMI (24) men jeg vil ta tak i det nå FØR det blir for mye og har funnet ut at jeg har best kontroll med kaloritelling. Jeg kan ikke ha noe som heter forbudt mat, for da sklir det ut bare jeg rører litt av den maten. Med kaloritelling kan jeg spise alt, bare i mindre mengder.
Men jeg synes det er jækla vanskelig å finne ut kaloriinnholdet i middagene jeg lager. Må jo veie alt og telle og studere. Jeg er jo veganer og lager ikke typiske "kjøttkaker og poteter"-middager liksom.
Jeg har vært medlem før, men det er jo 8-9 år siden og ting har nok endret seg (i hvert fall blitt myye dyrere, ser jeg) siden den gang. Det burde vært en sånn funksjon der man kunne prøve det gratis i et døgn eller noe, for å se om det var noe før man meldte seg inn.

Hvordan er oppskriftene? Jeg kan jo erstatte nesten alt av melkeprodukter, kjøtt og fisk med sunne veganske alternativer som nok inneholder noenlunde samme kaloriantall så det er sikkert ikke noe problem. Hadde jo vært greit å kunne bruke oppskriftene derfra, for da er kaloriinnholdet allerede regnet ut.

Vil dere anbefale vektklubb eller er det waste of money? Jeg har apper på mobilen og har prøvd det meste men blir ikke helt fortrolig med noe av det. Nå er jeg inne på den der myfitnesspal, men der har jeg jo også problemet med middagene og lunsjene mine som må regnes ut opp og ned i mente (dessuten er jeg ikke helt glad i oppsettet). På vektklubb ligger det vel hundrevis av oppskrifter med ferdig beregnet kaloriinnhold.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:28.