Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Shine opp kjøkkeninnredning

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-15, 21:41   #1
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Shine opp kjøkkeninnredning

Jeg har nå med stort hell shinet opp baderomsinnredningen vår. 15 års bruk hadde satt sine spør i form av hakk og avskallet maling.

jeg tok her bare frontene og malte dem i samme farge som før. Rett frem og enkel jobb med andre ord.

Når jeg så hvor fint dette ble, så går blikket mitt mot kjøkkenet. Der har jeg lyst til å gjøre mye. Vi har en fin innredning sånn sett, men den er i eik, og jeg er så innmari lei det. Vil ha et moderne kjøkken, men vi innser at det ikke er noe vi kan prioritere økonomisk med det første.

Mannen min er tøff i trynet og sier jeg kan male det. Jeg er jo så flink. Eh, nei... Her må vi ta så mye mer enn frontene, og jeg innser at det er en oppgave jeg ikke tar på meg. Mye krinker og kroker, og jeg ser faren for at jeg ikke får det pent, og da er jo hele kjøkkenet ødelagt.

I tillegg sitter det langt inne å skulle male et slikt kjøkken.

Men nå fikk jeg en tanke her. Det at vi har et eikekjøkken, det får vi bare leve med. Som sagt så er det jo en fin innredning, men frontene bærer preg av årene som har gått. Matte og slitte. Og det er her jeg tenker at det jo må gå an å fikse opp det litt. Lakkere eller noe.

Noen som har gjort dette?

Tenker evt å spørre hos forhandleren vi kjøpte kjøkkenet hos om de har lakk som er beregnet på eik.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:42.