Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Flyktningene i Middelhavet

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-08-15, 19:31   #11
Pelle
Unik

Pelle sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Flyktningene i Middelhavet

Ja, jeg er helt med på det du sier. Men den diskusjonen kommer umiddelbart når 100.000 hypotetisk kommer hit og får bo i idrettshaller og får nei til en del helsehjelp som vi nordmenn får gratis.

For noen år siden kom mange rumere for å søke asyl (som jo er å be om å få flyktningestatus). Norge svarte med å sette opp teltleirer (eller tilsvarende) og hurtigbehandle søknadene. Det ble ikke tatt godt imot hos mange i Norge - fordi behandlingen ble sett på som inhuman, selv om disse hadde mer enn dagens syriere og bodde der i kortere tid.

Så denne debatten er det noen som MÅ ta, og jeg vil påstå den har mye å si for hvor mange man kan ta imot. Dagens flyktninger får så vidt jeg vet tilsvarende hjelp som norske statsborgere, noen ganger bedre (og det kan det være gode og mindre gode grunner til).

Men; jo lavere standard, jo mer klasseforskjell og hypotetisk manglende integrering. Og vil man det...?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:06.