Sv: Norgesferie med amerikanere
Opprinnelig lagt inn av Røverdatter, her.
Ja, det var lurt, men husk å ta høyde for potensielt lange køer på banen opp og ned. Den går ofte, men i år har det visst vært helt vilt mye folk til tider.
Takk for tips! Jeg lurer på om jeg så at det var mulig å bestille billetter på forhånd? Jeg skal titte litt på det. Et alternativ er å ta den taubanen i stedet. Ikke til Gaustatoppen, riktignok, men det er jo høyt.
Opprinnelig lagt inn av noen, her.
Du får ikke bestilt lugar for neste sommer enda, tror jeg. Det er derfor du ikke får opp noe. Nå selger de bare lugarer for de som skal være med mange dager eller hele strekket eller noe, tror jeg. Vi kjøpte billetter for bil og folk lang tid i forveien og kunne (muligens etter hvert - mai?) sette oss på venteliste for lugar. Lugar fikk vi reservert ca. én måned før avreise, tror jeg. Dette var også bare for én natt.
Jeg satset på at vi ville klare oss uten lugar (det er jo mange fine sitteplasser om bord), men det var så klart greit å få et sted å sove også. Jeg ville uansett bestilt på en av de nyere, mer stabile båtene, der det er god plass og lettere for en landkrabbe å overleve i litt bølger.
Aha! Skjønner. Siden det er så mye kjøring tror jeg at vi vil ha lugar, om ikke annet hvertfall til stakkars Høvdingen. Men det er noe rart med bookingsystemet deres, første gangen jeg prøvde fikk jeg opp mulighet til å booke uten lugar, nå får jeg ikke opp noe.