Sv: Venner med på ferie
Opprinnelig lagt inn av Malama, her.
Le høyt hadde jeg nok ikke gjort, men heller blitt fortvilet. For det ville vært vanskelig å si nei, men det hadde virkelig ikke passet oss. Joda, vi kunne tatt oss råd til det, men å sende en unge på utenlandsferie mens den andre er hjemme? Noen ville blitt passe bra misunnelig da. Og at Vi skulle dradd uten den som var på tur på vår ferie hadde 1)føltes stusselig og 2)gjort det langt mer slitsomt for oss, det er jo uten tvil veldig greit at de har hverandre.
Være med ei helg på hytta, i svømmehall eller på kino er mer innafor. Men på langtur til utlandet... nei, det ser jeg ikke hvordan praktisk skulle vært en god løsning
Det er vel gjerne snakk om eldre barn med lang ferie, jeg tenker at familien drar på ferie utenom dette hvis man ønsker være alle.
At søsken opplever forskjellige ting må de bare venne seg til. Jeg får litt mark av at man ikke kan gjøre noe fordi søsknene er misunnelige. Med mindre feriebudsjettet spises opp slik at det går ut over søsken selvsagt. Det er ikke så ok.
Til HI: Synes det er naturlig å betale minst egen flybillett samt lommepenger, og være i dialog med foreldrene rundt omfang.
|