Sv: Coops kaffebøll på Løkka
Opprinnelig lagt inn av Guava, her.
Men folk har da ikke blitt lurt?
Jeg fatter heller ikke Floksa-argumentet. Det ville jeg forstått om man ikke fikk vite hva man kjøpte.
Det blir veldig merkelig med bunadargumenter osv.
Kanskje kan det mer sammenlignes med at folk føler seg lurt når de kjøper en plysjelg med norsk flagg på og oppdager at det står "made in china" med liten skrift.
Ikke noe jeg tenker på som en stor sak, selv om det kan være litt kjipt for dem som trodde de hadde kjøpt en unik norsk plysjelg.
Det handler jo om hva man bryr seg om.
Jeg kjøper ikke kaffe på Coop fordi de faktisk bare har emv kaffe og for meg er det et bortimot ufravikelig prinsipp. Jeg handler ikke EMV. Ferdig snakka. Og jeg hadde blitt dritsur om noen lurte meg til å kjøpe det. Jeg blir sur når de økologiske gulrøttene er merket som norske, men faktisk er israelske. Jeg er riktignok ikke så paranoid som han jeg er gift med, som mener de gjør det med vilje for å lure oss. Jeg tror slikt skjer ved et uhell. Men for meg er det så viktig at hadde jeg fått servert importer halalkjøtt, eller norsk kylling kamuflert som noe annet hadde jeg grått. Fordi det er svært, svært viktig. For meg. Og jeg hadde følt meg lurt og svindlet.