Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

[Valgets kvaler] Vil jeg ha svart gulv?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-10-15, 12:37   #10
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Valgets kvaler] Vil jeg ha svart gulv?

Opprinnelig lagt inn av Saint, her.

Altså, jeg bryr meg ikke om støv. Faktisk.

Dette er i 1. etasje i et sommerhus, og det kommer til å bli masse tråkk inn og ut (og jeg antar mye sko). Jeg tenker derfor at lyse gulv ikke blir så bra.

Jeg bryr meg heller ikke om støv, og det er nettopp det som er problemet. Hadde jeg hatt støv på hjernen kunne jeg jo fint hatt mørke gulv, for da ville jeg vasket det ofte nok. Hvis det er meninga å velge mørkt fordi man synes det er fint, så er det jo dumt hvis det mesteparten av tiden ikke egentlig er særlig fint (som hos oss). Da synes jeg det er bedre å klare seg med ett som bare er "ganske fint", hvis det faktisk også er "ganske fint" selv om det ikke har blitt støvsugd siden sist torsdag. For det er den tilstanden gulvene her stort sett er i. Kjøkkengulvet her ser skikkelig lekkert ut ca 10% av tida, og helt forjævlig ut 90% av tida. Jeg ville når som helst ha byttet det mot et gulv som ser "bare" normalt fint ut 100% av tida.

Enig med Polyanna, mellomlyst er best.

Smaken og stilen uttaler jeg meg ikke om da, siden min smak og stil ikke bør ha noen betydning for hva du skal velge. Du må velge noe du liker, det er ditt gulv. Jeg er bare en praktisk sjel og gir råd deretter, basert på min erfaring, og var jeg deg ville jeg lett etter et mer praktisk alternativ, som du fortsatt liker. Og når det gjelder lysforhold tenker jeg at hvis rommet har for dårlig lys har man bare en ekstra god unnskyldning for å kjøpe en lekker lampe ...

Sist redigert av My : 20-10-15 kl 12:47.
My er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:43.