Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

Respekt for yrkestitler

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-11-15, 14:55   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Respekt for yrkestitler

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Mitt inntrykk også. Men det finnes sikkert unntak. Jeg har levd godt og lenge med ei sølje som overhodet ikke "hører til" stakken jeg har, tradisjonelt sett, uten å få noen kommentarer på det, og uten å tenke over at jeg skulle få kommentarer på det. Jeg har problemer med å tro at fremmede skulle bry seg om hva slags sølje jeg har. Jeg har også både drukket øl, brukt solbriller og leppestift. Mamma, som er bunadtilvirker bruker forresten alltid leppestift. Også til bunad. Og det var hun som både sydde bunaden min og ga meg den ikke tilhørende sølja. Jeg tror ingen som bruker begrepet virkelig sikter til slike som henne. Selv om hun på det sterkeste avbefaler sølvbelte på stakkene hun syr for folks konfirmanter, hvis de spør henne til råds.

Jeg har nærkontakt med to bunadsyere for tiden (bunaden min er snart ferdig! ) og de applauderer ideen om at jeg kan erstatte det egentlige forkleet til bunaden min med et min mormor vevde på 30-tallet. Det er mulig de hadde vært mer bunadspolitiaktige hvis jeg hadde erstattet forkleet med et i rosa polyester?

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:54.