Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Tining av kalkun

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-12-15, 02:17   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!

IzziCreo sin avatar

Medlem siden: Mar 2012
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Tining av kalkun

Vi har kalkun på julaften, men verken plass i kjøleskap eller fryser, så kalkunen må kjøpes inn når det skal tas ut av frysen for å tines

Så, planen er at den skal stå i uteboden frem til julaften. Den er uisolert, og temperaturen ser ut til ligge mellom 2-6 grader i perioden frem til morningen på julaften. Kalkun på 5-6 kg bruker 2-3 dager på å tine. Det burde holde å kjøpe den tirsdag da, ikke sant? Litt med tanke på at temperaturen vil ligge noe over kjøleskapstemperatur? Eller ville dere kjøpt den mandag? Jeg synes alltid det er litt vanskelig å tine den, da jeg er redd at kjøttet blir dårlig om jeg tiner den over for lang tid...

Tips og råd?

IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:53.