Sv: Hvor er de fornuftige hen?
Husker at jeg tok opp dette med at det var mest unge menn som kom til Norge tidligere på FP, og at jeg synes det var problematisk. Det er mange år siden, og da var det mye motstand mot det. (Mulig jeg må lete opp tråden). Jeg er kanskje rar, men jeg får alltid en uggen følelse når folk er enige med meg.
Jeg kjenner jeg har større problemer enn innvandrerfientlighet, og det er at jeg stoler faktisk ikke lengre på avisene. Når det gjelder masseangrepene, så må jeg innrømme at jeg reagerer på tallene. 1000 unge menn. For meg blir det litt slik - det tallet er for pent og rundt. Det er jo sikkert fordi det er et anslag at det er blitt slik, men jeg lurer på: Hvem er det egentlig som teller?
For ikke å snakke om jeg har problemer med å stole både på politi og domstolene. Politiet her jeg bor er ekstemt overarbeidet, folk greier bare å jobbe opp til en viss grense før det startes å slurve (generell kommetar, ikke spesifikt rettet mot politiet eller i denne byen) Jeg tenker på Monica saken. Når det gjelder domstolene, så må jeg innrømme at jeg tenker det samme der. Her hvor jeg bor har det vært en del skriverier i avisen fra personer som jobber der - alt for mye å gjøre. Parafrert fra min side: "Grunnen til at det går rundt er at de som jobber her jobber 1-2 timer ekstra om dagen - ulønnet"
Jeg har veldig liten tro på at det finnes kapasitet (i systemet) til integrere så mange personer. Og det er forresten ikke bare tro. Leste om forholdende ved ... beklager, har glemt ordet, men det er en "leir" for de som skal sendes ut av landet. Om diverse myndigheter som har vært innom og gitt de strykkarakter - faktisk benevnet det som verre enn et fengsel (forholdene, sikringen, behandlingen, maten etc).
Jeg vet ikke om jeg er redd for innvandringen eller innvandrerene, men jeg er redd for at mange av systemene våre er på bristepunktet - i utgangspuntet er ikke dette relatert til hverandre, men i praksis vil jeg tro det blir det.
Sist redigert av him : 12-01-16 kl 23:26.
|