kokosfamilien skal bygge to knøttebad
Jepp, endelig er det på trappene med nye bad i kokosheimen. 
Jeg hater intenst og inderlig alt mikket som følger med en oppussing, derfor ønsker jeg å være så godt forberedt som overhodet mulig.
Det er to knøttebad vi skal lage, så vi må tenke smart. Det som er låst i plassering er toalettene, det er pga nedføring av avløpsrør fra badet som er øverst, ellers er vi "fri" til å plassere resten der vi ønsker.
Første bad er i hovedetasjen, her er det kun stue, kjøkken, gang og trapp. Vi ønsker oss do, dusj og vask, samt at vi tar en liten del av badet til å bygge 180 cm bred sårt tiltrengt skyvedørsgarderobe (vi har ingen skap i gangen og er 5 personer i familien). Her tenker vi vegghengt do, foldedører på dusjen og en enkel liten vask (maks 60 cm bredde).
Andre bad er nede i sokkeletasjen, her er det tre soverom, gang og vaskerom i tillegg. I en ideell verden vil jeg ha både dusj og badekar her, men det får jeg liksom ikke plass til. Dermed ser vi for oss å sette inn badekar med dusjvegg her, så det går å både bade og dusje. Vi har jo dusjen oppe i tillegg til oss store. Døra kan både plasseres i skråveggen og på rettveggen på toppen av plantegningen, men vi har foreløpig landet den i skråveggen for å få mest mulig rettvegg uten noe på. Jeg har også en løsning med badekaret på 195 cm kortveggen, men da får jeg mindre plass til vask (dvs. den må være smalere).
Hva synes dere? Hva tenker dere om farger og valg av møbler etc? Jeg er helt håpløs når det kommer til å gjøre valg i oppussing som jeg ikke får gjort om, haha.
Bilde 1 og 2 er det lille badet oppe, bilde 3 og 4 er badet nede.
minibolle mai 2012
|