Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Hvilken vinterdress er best?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Se resultatene: Hvilken vinterdress er best?
ReimaTec 42 40,38%
Troll 14 13,46%
Ticket2Heaven 26 25,00%
Mikk_line 3 2,88%
Helly Hansen 4 3,85%
Andre 15 14,42%
Deltakere: 104. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-06-07, 11:05   #10
bina
Ustabil

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 11
bina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de flestebina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken vinterdress er best?

Ingen av dem? Vi har prøvd litt forskjellige dresser, og erfaringen er at det finnes ingen optimal dress.

Jeg vektlegger flere ting. Slitestyrke, vanntetthet, ventilasjon, lett å kle av og på, og praktiske små detaljer.

De fleste dresser stryker på slitestyrke. Etter kort tid blir de såvidt slitte at de ikke er vanntette lengre. Noen er i tillegg klønete å kle av og på. Og så er det detaljene. Noen dresser er så stramme rundt håndleddet, for eksempel, eller for vide rundt anklene. Og så videre.

Jeg aner ikke hva vi skal kjøpe til høsten. Har relativt god erfaring med Reima Buller & Bång, men bare relativt. Reimatec er vel omtrent det dårligste vi har prøvd. Troll har vi ikke hatt (fordi vi prøvde i butikken, og dressen strøk på av- og påkledning). HH har vi bare prøvd de bevernylondressene, ikke Hellytec, etter at mannen i butikken forklarte at også denne tec-dressen hadde lav slitestyrke på barmark. Bevernylondressene er greie, men veldig tunge.

Ticket To Heaven har vi ikke prøvd, og jeg vil ikke ha den heller på grunn av fleeceforet.

Når det gjelder de mer slitesterke Reima-tec-dressene (som jeg ikke husker hva heter) så må jeg si at jeg syns rett og slett de er alt for dyre. 1500 kroner for en dress? Ikke når erfaringen vår er at uansett hvilken dress vi kjøper så varer den knapt en sesong. Ofte har vi måttet komplettere med en ekstra-dress på slutten av sesongen (da billigst mulig, for de er jo fravokst til høsten likevel).

bina er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:48.