Innredning av Pax-skap til barnerom
Lillesøster skal ha 2 Paxskap på rommet sitt, av typen 35 cm dype, 50 cm brede og 201 høye. Det begrenser seg hvor kreativ innredningen kan være. Jeg har forsøkt meg inne i Paxplanleggeren til Ikea, og har tegnet en løsning der det ene skapet har 9 trådkurver og det andre har litt ledig plass nederst til å sette sko i bunn, så 4 trådkurver over og hengeplass over det igjen, samt en hylle over garderobestanga.
Jeg er veldig usikker på om dette er hensiktsmessig løsning. Rent konkret lurer jeg for eksempel på:
- Stemmer det at 9 trådkurver er det maksimale i skapet?
- Virker det praktisk å ha en hylle over garderobestanga? (jeg fikk uansett ikke stanga helt i toppen)
- Blir det for liten hengeplass nedover når jeg har 4 kurver og ledig plass under hengingen? (tilsvarer 5 kurver). Hvor mye har dere som har tilsvarende løsning fylt under garderobestanga?
- Skohylle synes jeg tar for mye plass for å ha et par pensko stående, men finnes det andre gode løsninger for sko enn å "ta ut" en trådhylle? (jeg ønsker totalt sett så mye plass som mulig i skapet så vil bruke kapasiteten maksimalt)
- Er det andre praktiske Paxelementer jeg burde ha med i skapet?
Og andre innspill mottas også med takk.
|