Enda et slalomspørsmål....
Mine barn er tett i alder, jenta litt større enn gutten. Begynte med slalom i år og etter 1 time privatundervisning var sønnen selvgående med enorm framgang. Datteren er veeeldig engstelig enda hun egentlig har mye bedre balanse. Jeg har egentlig hele tiden tenkt at det kun var sønnen som skulle begynne med slalom fordi hun egentlig tradisjonelt har likt lange langrennsturer på flat mark. Men hun SKAL på død og liv være med i slalombakken. I går dro vi i barneområdet på Tryvann og var der hele tiden. Da fikk hun fremgang helt på slutten og turde ta skålheisen alene. Da sa hun entusiastisk at det var GØY å stå på slalom. Før det har hun holdt på med beltebåndet de 4 andre gangene hun har stått, bortsett fra den ene privattimen skilæreren dri henne rett i skålheisen fordi hun hadde så god balanse og var så flink til å ploge. (Hun er 8 år) Hun legger seg ned i bakken sikkert 10 ganger og vil hjem. Hun oppfører seg som om jeg tvinger henne til dette og det er ganske kjipt, for det er det jo overhodet ikke. Det er hun som absolutt VIL. Mens hadde det vært opp til meg hadde jeg mer enn gjerne latt henne bli hjemme og stått alene med sønnen....
Jeg skjønner ikke helt opplegget hennes, derfor spør jeg her inne hvor jeg kan få flere svar. Jeg lurer altså på:
Kan en som har sååå treg fremgang faktisk få utbytte av dette og ha det gøy??? Hvor ofte burde hun ideelt stå for å få fremgang?? (kurs og ny privattime er helt uaktuelt for henne) Hvor lenge skal vi holde på i det barneområdet med beltebånd og bitteliten skålheis?
|