Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kan jeg bruke denne jerngryta?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-05-16, 11:48   #1
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Kan jeg bruke denne jerngryta?

Datter 8 år har fått påvist jernmangel (ikke alvorlig), og i den forbindelse har jeg funnet frem jerngryta som ikke har vært i bruk på mange år, siden mannen ikke liker jerngryte eller jernpanne, og er den som står for matlagingen her i huset.

Jeg kikket ikke så nøye på den i går før jeg begynte på tacoen, så jeg stekte kjøttdeig i den og det så ut som det rett og slett løsnet litt svarte flak. Vi har bare brukt teflon de siste årene og der skal man jo ikke bruke kjelen lenger når det begynner å løsne svarte flak, såvidt jeg har skjønt.

Men se på denne gryta. Ok å bruke, eller ikke? Er den bare å hive, eller er det noe jeg kan gjøre?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:38.