Sv: Sommeravslutning. So last year?
Opprinnelig lagt inn av Floksa, her.
Jeg synes det er hyggelig jeg. Og barna setter stor pris på det.
Men når avsluttningen kolliderer med fotballtrening, med teaterøvelse og vi strengt tatt begge to skulle vært på jobb på det tidspunktet så blir det et stressmoment, ikke kos.
Vi puster i pose og kommer oss gjennom de to siste ukene før skoleslutt når alt skal avsluttes, de siste bursdagene avvikles (vi og måtte skvise inne en bursdag i den uka altså) og dagene er en salig blanding av sykkelturer, fjellturer og annet snask. Kombinert med en jobbsituasjon som går fullstendig bananas samtidig så måtte jeg i dag sette meg ned å grine litt. For jeg er så sliten at jeg strever med kortidsminnet (jepp, bomma på en avtale) og kognitivt er helt på bærtur. Men bare en fotballkamp, to dager med skolesamling (jeg går på skole) og et korpsseminar (korpset vårt arrangerer), en mr undersøkelse, en fotballturnering og en kalving igjen, så senker roen seg 
Og førstemann som nevner noe om mange unger får bank!!!
Det sier jo seg selv, at flere barn gir flere happenings. Ingen grunn til vold Men, jeg tenker også at når man har mange barn så blir man god på logistikk, de største blir fortere selvgående og man blir kanskje flinkere til å prioritere?
Skoleturer skal jo strengt tatt skolen ta seg av - og i år har jeg ikke tilbudt meg å hente/bringe når det har blitt spurt. Det har ikke passet rett og slett. Treninger/øvelser er ikke prioritert øverst på lista, og i går måtte vi ta med en liten kompis på Lillebrors avslutning, det kræsjet med søsteren som skulle få vitnemål på videregående. Sånn er det jo av og til, og da må vi enten dele oss eller søke hjelp 
Jeg synes det er kjempetrist at du er så utmattet og stresset av krav om å stille opp overalt, at du blir helt fortvilet - det er ikke lett å se løsninger når man er kommet så langt Jeg har med hell vært initiativtager til å sette datoer for alt mulig så tidlig som mulig før sommer og før jul, de fleste andre foreldrene er enige og glade for å kunne bruke litt mer enn siste uka før skoleslutt til alt mulig. I tillegg kjørte vi i år felles storbursdag for alle junigutta på trinnet. Det ble 1 bursdag i stedet for 7