Sv: Sommeravslutning. So last year?
Her er det hyggekvelder i slutten av mai for 1.-6.trinn, dette kombineres med vårens foreldremøte, stort sett. Avslutning en av de siste skoledagene på kveldstid for 7.trinn med forestilling og mat. På ungdomsskolen er det ingen avslutninger med foreldre før på 10.trinn; da er det høytidelig med underholdning av elevene, vitnemålsutdeling, mat, taler og blomster.
Som før nevnt her, forskning viser at foreldre som kjenner hverandre og foreldre og elever som kjenner hverandre er positivt for klassemiljø, skolemiljø og motvirker mobbing. Derfor syns jeg det er veldig bra med noen treffpunkt i skolesammenheng i løpet av året. Syns i tillegg det er trivelig å treffe og småprate litt med andre foreldre, så absolutt ikke noe pes for hverken meg eller mannen.
Må si jeg syns det er stusselig at det av noen her ikke settes mer pris på læreren enn f.eks. tannlegen eller rørleggeren - læreren er tross alt sammen med barna våre seks timer hver dag. Jeg setter ihvertfall utrolig stor pris på læreren til ungen min, og er utrolig glad for at vi samarbeider godt om skolehverdagen.
Er ellers enig i at fritidsaktiviteter ikke trenger avslutninger med foreldre. Med de minste barna er man gjerne uansett med på treninger og treffer andre foreldre da. Og å avslutten en fotballsesong i juni, som egentlig ikke er slutt før til høsten, syns jeg er tullete.
|