Sv: Måltidet du helst vil glemme
Kanskje ikke den verste opplevelsen, men har ett par fra Algerie.
Første gangen jeg var der nede, var jeg ganske gravid, med en diger unge. Jeg var akkurat 34 uker på vei den dagen jeg reiste hjem. Skulle på middag dagen før hjemreisen til bestemoren til eksmannen, oldemor til ungene. Fikk couscous med alt tilbehør, stekt kanin i suppe og ris ved siden av og full pakke. Jeg klarte ikke spise så mye, og de ble så redd for at jeg ikke likte maten, at de stakk ut og kjøpte pizza... For deeeet måtte jo europeere like. Joda, hadde jeg bare hatt plass i magen, så...
Desserten... Var kaker som hadde ligget dagevis i sukkerlake. Og sitroner og appelsiner som hadde gjort det samme. Jeg spiste litt for høflighetens skyld. Igjen trodde de at jeg ikke likte desserten, og hva gjorde de? Joda, de gikk ut og kjøpte den nord-afrikanske varianten av Napoleonskake. Fint, kake full i krem, når jeg er fylt til randen fra før.
En annen gang, noen år senere, var vi på en grill-restaurant. Spiste god mat, og vi bestilte mye forskjellig. På vei hjem sa jeg i bilen at kyllingen virket så rar. HVILKEN KYLLING??? Sa eksen, søsteren og mannen til søsteren hans, omtrent i kor. De har ikke kylling på grillrestauranter. Jeg bare "eh, jo, det var jo kylling, de hvite klumpene". Så begynte alle å le og holdt på å le seg fillete... Det var LAMMETESTIKLER... Det ble en lang biltur hjem...