[Canal Digital] Hvor vanskelig er det egentlig med litt kundeservice?
Djises. Jeg er så oppgitt over Canal Digital sin kundeservice. Vi har hatt nett fra Telenor i alle år, men det blir bare tregere og tregere, og jeg har innsett at med tre til fire personer som streamer diverse ting til alle døgnets tider, så må vi har raskere nett. Siden Telenor ikke leverer raskere nett blir løsningen Canal Digital (dvs. Telenor, men med et annet navn).
Jeg burde selvfølgelig ha tenkt på dette før vi la om hele det elektriske anlegget i første etasje. Men tenkte, dum som jeg var, at dette sikkert kommer til å gå greit, vi må bare montere modemet der TV/data-kabelen kommer inn til huset.
For å være føre var, sjekket jeg ut hva som var nødvendig for å få dette til og fant ut at vi trenger en TV/data-splitter. (Som jo egentlig er det TV-uttaket på veggen inneholder). Ringer montørselskapet, som forsikrer meg om at dette kan de, og selvfølgelig har montøren TV/data-splitter, det er helt vanlig at man ønsker nettet montert på den måten jeg beskriver. (Åpenbart, siden det er løsningen elektrikeren la opp for oss, når vi byttet sikringsskap).
Når montøren kommer insisterer han på at vi må montere opp Canal Digital sin klumpete TV-kontakt i sikringsskapet (hvilket det ikke er plass til), fordi det er det eneste som er "godkjent", og noe annet ikke vil "virke". Noe som åpenbart er tøys, såpass har jeg klart å finne ut helt på egen hånd. Han blir (selvfølgelig) sur når jeg påpeker det og ender, etter mye mikk og makk, opp med å gå uten at vi har noe nytt og bedre nett.
Etter førtitusenmillionerogen telefon til montørselskapet og Canal Digital viser det seg at Canal Digital nekter å levere noe annet enn den ene typen veggkontakt de har. Som er samme føkkings teknologien som en TV/Data-splitter, bare tusen ganger større. Så hvis jeg vil ha en annen løsning enn den ene, klumpete og ubrukelige (for mitt formål) løsningen de leverer, så må jeg betale for installasjonen selv (værsågod, og velkommen tilbake). Selv om jeg tilbød meg å kjøpe den splitteren som trengs for å kunne montere dette inn i sikringsskapet.
Hvor vanskelig ER det med kundeservice, lissom. Og det verste er at jeg må forholde meg til dem hvis jeg skal ha raskere nett, fordi det ikke finnes noe alternativ. 
|