Innredning av bad - plassering av toalett
I serien "Gaia gjør ting hun overhodet ikke har kompetanse til" er vi nå over på oppussing av ikke mindre en to bad. Dvs. jeg kan alt det tekniske baderomsgreisene, som sluk, rør, varmekabler og lys. Men når det kommer til innredning er jeg komplett fjott. Og det ser ut til at vi kan kunsten å velge håndverkere som er flinke og nøyaktige, og gjør som vi sier. Men som ikke nødvendigvis er interiørarkitekter i bunn. Dvs. de kan fortelle meg om noe er praktisk gjennomførbart, men ikke hva som nødvendigvis er praktisk.
Vi har et vaskerom som skal bli til bad, dvs. at rommet er på litt over 5 kvm, men to av disse går bort til plassering av varmtvannsbereder, vaskemaskin og tørketrommel. Resten av badet er på litt under 3 kvm. Spørsmålet er om toalettet bør plasseres slik det er plassert på det første bildet (sånn står det i dag), men vi har ikke dusj der i dag. Eller om det er mest praktisk slik jeg har tegnet det inn på det andre bildet.
Planen er en 70x70 (avlastnings)dusj, med dusjdører som kan foldes helt inn. Hovedbadet blir uansett i andre etasje, så dette blir en "nøddusj", for de dagene der det er mange som skal på badet samtidig.

|