Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Urealistiske forventninger til julekalender

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-10-16, 20:33   #1
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Urealistiske forventninger til julekalender

jeg har to barn. Det ene barnet er verdens enkleste å lage julekalender til. Hun ønsker seg og blir oppriktig glad for dusjsåpe, truser, hårstrikker, ullsokker og andre sånne småting som jeg uansett hadde kjøpt, men som hun godt kan vente med å få til advent. Å lage kalender til henne koster litt, men det er penger som jeg uansett hadde brukt.

Han andre er slett ikke sånn. Han ønsker seg ikke noe praktisk, og synes det er ganske urettferdig at storesøster skal få en skikkelig pakke hver dag mens han avspises med en lego-kalender. Han valgte legokalender foran pakkekalender i fjor, men så jo at storesøster fikk større pakker enn ham. Så nå vil han også ha pakkekalender, men da med pakker som han ønsker seg: pokemonkort, skylandersfigurer, spill til iPaden osv. Jeg kjenner at jeg slett ikke er villig til å kjøpe så mange slike ting, og synes at dette er vanskelig. Det trengs en liten realitetesorientering. Hvordan lage en ålreit kalender til en 9-åring uten at rommet hans fylles av ræl samtidig som han holdes fornøyd?

Ville du eventuelt også redusert kalenderen til storesøster og heller gitt henne disse tingene utenom kalenderen?

Sånn til info: en god del av lukene pleier å være aktiviteter (bake pepperkaker, lage lussekatter, lage kolakaker, gå på kino, svømmehallen osv). De aktivitetene liker ham og får dele med storesøster uavhengig av hvilken kalender han får.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:40.