Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

EKSTREMT viljesterke barn

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-10-16, 20:53   #1
Memo92
Nybegynner

Medlem siden: Oct 2016
Memo92 har et hav av muligheter foran seg
Standard

EKSTREMT viljesterke barn

Hei!
Jeg har ei jente på 4 år, som er utrolig viljesterk, sta, og hun vet akkurat hva hun vil.
Hun har ofte mye tull for seg, hvor hun ofte skal ha meg til å gjøre "perfeksjonist ting" som jeg kaller det. Det er slik som at teppet må ligge akkurat slik som hun sier, ingen krøll i klærne, ting skal ligge rett osv.
Hun er nå i det siste blitt veldig vanskelig av seg, og jeg ser ikke helt hvorfor. Hver dag denne uken skaper hun problemer av ingen ting. Hun skal ha meg til å gjøre alt, enda hun er veldig flink å får til det meste selv. Jeg må hjelpe til med støvlene fks, og de skal holdes på en spesiell måte hvis ikke tar hun de ikke på og braser i gråt. Jeg kunne ramset opp tusen andre ting, men... Problemet mitt er at jeg blir jo lei av at det hele tiden ropes på meg for små ting, og at uansett hvor mange ganger jeg gjør den tingen hun ber om, så blir det ikke rett. Og da er det gråt osv osv.....
Hun sier hun ikke klarer og gå, eller vaske henda selv, gå på do, kle på seg. Jeg må bære henne hjem fra barnehagen med søsken på slep.
Skal jeg føye meg, eller burde jeg sette strenge grenser til slikt? Det virker som hun ofte blir mer innpåsliten jo hardere grenser. I tillegg får jeg dårlig samvittighet da hun er sliten av barnehagen.
Er det mulig hun blir så sliten at hun blir så ekstremt vanskelig? I sådann tilfelle, burde hun få fri fra b.h en stund?

Føler meg som en hodeløs udugelige mamma. Dette er mitt første barn, og trenger råd.

Memo92 er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:44.