Sv: Hva ønsker de halvstore barna/ungdommene seg til jul?
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Hiawata ønsker seg Littlebits.
Greie på tørt og kaldt da, slik som de røde/blå/grå ullskoene vi hadde som barn.
Uggs er den nye Nesnalobben! 
Vet ikke helt med elleveåringen her. Hun kommer liksom ikke på noe særlig som hun ønsker seg. Hun skal i alle fall få en ny morgenkåpe, hun liker å ha på seg det etter at hun har dusjet om kvelden. Hun har en alt for liten rosa en, og jeg har kjøpt en god, tykk en, i kritthvit frotte, fra KappAhl. Skikkelig spa-følelse. Også har jeg kjøpt denne utgaven av Ulvang Rav, størrelse XS dame. Jeg vet ikke hvem hun skal få disse tingene fra, det blir trolig noen andre enn oss. Det er flere vi må handle på vegne av, som setter penger på kontoen vår for å slippe å sende, og fordi de ikke aner hva ungene liker og trenger. Slik som f.eks min far. I tillegg ønsker hun seg en fotball, for å slippe å låne en av broren sine tjuefire (ca), og i dag så hun et par skinnvotter med supermykt, pusete ullfor inni, som hun forelsket seg helt i.
Lillebroren på ni får trolig klatreutstyr. Han ønsker å begynne på klatring etter jul. Også ønsker han seg en skikkelig tykk dunjakke. Tvillingsøstra begynte på klatring nå i høst, så hun fikk klatreutstyr til bursdagen sin. Hun ønsker seg, og får, ny sovepose. Har bestilt dunsovepose på AliExpress, lik som søsknene har.