Sv: Prospektet til Heiko og Juste
Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.
Det er nedre Kampen, historisk sett, har jeg lært - fra den gangen "Tøyen" var sentrert rundt Tøyen Hovedgård. Nå oppfatter jeg mer T-banestasjonen som midt på Tøyen, og da er det åpenbart for meg at vi bor på Tøyen, men strengt tatt er visst nedre Kampen fremdeles riktig.
Hm, det må være veldig historisk. Nå kommer sikkert min far som er oppvokst i Brinken til å føle seg ung. 
Fant en forklaring på hjemmesiden til restauranten Kampens Hete:
Opprinnelig lagt inn av Kampens Hete
For dem som er i villrede hvorvidt adressen tilhører Kampen og ikke Tøyen, kan opplyses at Kampens grense mot Tøyen gjør en avstikker fra Kjølberggata og følger Sigurds gate og Jens Bjelkes gate.
Det kan nevnes at Kampens store sønn Knut «Kupper'n» Johannessen bodde i Sommerfrydløkken kvartal hvor han var født og oppvokst, og Kampen Janitsjar ble stiftet i Sigurds gate 5 og drevet derfra i en årrekke.
Områdets status som del av Kampen underbygges av historisk kildemateriale, og bekreftes energisk av eldre Kampenbeboere.
Noen synes å mene at Kampens grense mot Tøyen følger Kjølberggata, punktum. Dette flytter Nedre Kampen til Tøyen og er faktisk galt.