[Interiør] Hvor stilsikker er du?
Vi har flyttet til nytt, større hus og jeg går med tanker om å bytte ut noen møbler etter hvert. Siden vi forhåpentligvis skal bo her lenge kan jeg godt legge litt penger i det for å få noe i god kvalitet som passer huset, men så kommer tvilen snikende;hvor sikker er jeg på egen smak? Det jeg liker nå, vil jeg fortsatt like det om 10 år? 20 år? Det er ikke til å stikke under stol at jeg lar meg påvirke av mote og har helt klart endret smak siden jeg begynte å handle møbler. F.eks. så mine første spisestuestoler ca. slik ut:

Jeg synes de var kjempefine da vi kjøpte dem, men etter hvert ble jeg lei og ville ha noe annet (det hjalp ikke at de var vonde å sitte i og sank mer og mer sammen etter hvert). Siden den gang har jeg blitt mer sikkert på hva jeg liker og har begynt å konvergere mot en slags stil - tror jeg. Stilen min er jo ikke akkurat milevis unna det som er in, så kommer jeg til å bli lei når det blir ut?
Hvor sikker er du på stilen din? Liker du møblene du kjøpte for 10 år (eller lenger) siden?
|