Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

Tips til tolking av strikkeoppskrift?

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-01-17, 18:54   #1
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Tips til tolking av strikkeoppskrift?

Jeg strikker en Raglangenser til baby i Pt Panda. Jeg er nå nesten ferdig men sliter med å forstå siste delen. Det står; Sett så de midterste 12 maskene på forstykket på en tråd til halsringing og stikk videre frem og tilbake (fortsett raglanfellingene). Sett på tråden, på hver 2. på, 3 m 2 ganger, 2 m 1 gang og 1 m 1 gang. Skift til pinne nr 2og strikk vrangbord (1r,1vr) 4 cm. Fell løst av. Brett halskanten dobbel mot vrangen og sy den pent til. Sy sammen under armene.

Har satt 12 masker på en ny pinne på midten men når jeg skal strikke frem og tilbake skal jeg strikke over disse maskene (3,2 og 1) over på tråden eller bare flytte de over?

Tips?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:22.