Ønsker å bli privatunderviser i matematikk (fjernundervisning). Hvordan få kunder?
Hei,
Jeg spør for to sønner som studerer til å bli sivilingeniører. De leter etter arbeid, 5-6 timer i uken, hvor de kan tjene bedre enn det de gjør nå, som er ca 200kr/time (egentlig godt betalt for studentjobber, men skader ikke å søke noe bedre). Begge jobbet med privatundervisning over skype (fjernundervisning) for hvert sitt selskap, MentorNorge og GoldenAcademy, men sluttet da lønnen var relativt lav (ca 180-200, men fikk ikke feriepenger - frilanskontrakt) . Selskapene de jobbet for tar 400-700 kr per time, avhengig av hvor mange timer en kjøper (kvantumsrabatt). Sønnene ønsker å gjøre fjernundervisning til 299 kr/time, uten å gjøre det gjennom et selskap. De trenger bare 2-3 elever hver, da dette bare er en deltidsjobb.
Spørsmålet mitt, er hvordan gå frem for å finne elever? Å annonsere de fleste steder koster så mye at det ikke lønner seg når en bare ønsker undervise 5-6 timer i uken. Jeg tenker at det må være et marked for dette - det er samme kvalitet undervisere til langt billigere penge enn selskapene tilbyr, uten forpliktelser. Men hvordan nå markedet? Noen tanker?
|