Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Erfaring med 2 i 1-laptop? Eller skal jeg kjøpe en vanlig laptop?

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-17, 23:01   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Erfaring med 2 i 1-laptop? Eller skal jeg kjøpe en vanlig laptop?

Jeg har straks ikke jobb-pc lenger, og det er stort sett den jeg har brukt til småsurfing og mindre skrivearbeider hjemme. Den gamle, private pcn er både stor og tung og litt dum. Ikke har den officepakka heller. Så jeg lurer på om jeg må krype til korset å kjøpe en ny en. Men hva vil jeg ha?

Jeg står nemlig mellom to alternativer:
Enten en laptop med en diger harddisk sånn at jeg får plass til alt av bilder et sted. Det vil vel i praksis si minimum 1000 GB, og så mye får man vel ikke som SSD-disk uten å ruinere seg?
Eller så vil jeg ha kombinert nettbrett og laptop. For jeg har nemlig ikke nettbrett, og siden pc er litt trått å finne og starte opp, så surfer jeg mest på mobilen. Men hvordan er kvaliteten på disse? De er jo overkommelige i pris, ihvertfall de billigste, men hva er det man må gå på akkord på?

Jeg skal bare bruke den til å oppbevare og bearbeide bilder og til surfing og officebruk.
Jeg trenger dermed ikke en kjemperask maskin, eller fantastisk skjerm eller uhorvelig lang batterikapasitet eller noe sånt, men god nok kvalitet til at det holder en stund.

Noen som har tips eller erfaringer?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:08.