Sv: Foreldre i dag er dårlige forbilder
Jeg tenker at vi som LilleMy skriver, vi er rausere med hverandre.
Men vi er ikke så rause med oss selv kanskje?
Jeg tenker også som Mave at vi er mer ekstreme i mye av det vi gjør i dag.
Altså skal man leve økologisk må man gjøre det fullt ut, og dette gjenspeiles i sosiale medier og medier forøvrig.
Det samme med kropp. Oi! Trener man? Ja da er det ikke nok å sykle en tur et par ganger i uken. Man må minst få unna fem runder, sykle Trondheim Oslo og ha tipp topp utstyr. Og så legger man gjerne ut bilder av frittgående høns mens man kritiserer firstprice-eggene i butikken og ikke skjønner at folk kan få seg til å spise de når det er så enkelt å ha høner. Og bilder av sykkelturen Trondheimsfjorden rundt mens ungene er med naboen på dalførecup fordi da fikk de unna den turen.
Satt på spissen kanskje, men kombinasjonen ekstremt fokus på enkelte områder og deling på sosiale medier gjør ikke akkurat presset mindre for folk.
Jeg har ting å lære selv jeg. La ut bilde av hevede bolledeig fra en helt jævlig helg der jeg knapt var oppe av sengen pga mine plager. Men så snapper jeg rotete hus som en motvekt da.
Men det hjelper liksom så lite å gjøre disse tingene når det poengteres at man er sjuske. Hvorfor må man poengtere alt? Liksom unnskylde seg? Eller sånn "ja jeg er jo ikke så opptatt av trening, og det syns jo det, heheheh"
Man skal liksom ha fullt fokus hele tiden nå til dags. Jeg klarer ikke det jeg. Jeg blir syk av det jeg. Jeg har det best når jeg bare kan leve.
Ikke hadde vi rockesokk heller. Datteren kom hjem og fortalte om alle med ulike sokker. Kjempefint! Men det som er enda finere er om foreldrene til alle disse med ulike sokker hadde oppført seg naturlig omkring klassekameratens lillebror med Downs. Så da tok vi en prat om det. At slike dager er fine de, men det handler faktisk ikke om den dagen, men om de 364 andre dagene i året også.
Bla bla bla fra meg. Men jeg kjenner jeg er mettet. Mettet på input.
Og jeg syns ikke dette handler om røyking og slanking. Jeg syns det handler om en grunnleggende greie. Vi er for anspente....