Sv: Konfirmant 2017
Jeg har en bildejobb å gjøre. Jeg har en del i album som jeg legger frem, men vi lager en foto-snurrfilm med gjestene og Mini sammen. Det tar litt tid.... også har vi igjen å skrive tale. Jeg skriver best under press så den blir nok til siste uken, jeg pleier å "kladde" talen i hodet og skriver notater underveis. Mini har hatt mange morsomme utsagn som har fått oss til å gråte av latter, disse har vi skrevet ned, så de blir nok dratt frem i en sammenheng.
Vi fikk tak i dress nå i påsken, vi har alle bunad, men han vil ikke ha. Men det å kjøpe dress i England ble en veldig hyggelig affære. Dressen ble tilpasset han med mulighet til å sy den ganske mye ut.
Jeg ble så fasinert av alle symaskinene til damen som satt og sydde i butikken så hun viste meg hvordan den kan sys ut i både bredde og lengde. Den ble faktisk ikke dyrere enn hva en ville ha kostet her.
Og han ble så fin . Han som hjalp Mini i butikken tok seg så tid til han og skjønte at dette var hans første ordentlige dress. Viste han hvordan han skulle knyte slips og brette tørklet til jakkelommen. De drev og tumlet i prøverommet før han kom ut til oss tilskuerne. Mor ble rent rørt over hvor staselig han er i dress.