Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Gruffetråden

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-08-18, 23:12   #11
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gruffetråden

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

En lignende beskjed fikk vi i slutten av 7. klasse for eldste. Da ble han læringspartner med den personen som plagde han i mange år. Når vi tok det opp fikk vi beskjed at det var viktig at de kom overens. Ehhh, den det var IKKE viktig for oss og ungen. De som ikke en gang skulle gå på samme ungdomsskole trengte virkelig ikke å komme godt overens når det var 4 måneder igjen av barneskolen.

Jeg skjønner ikke helt den greia med at alle må komme overens. Jeg sier det til mine unger, at du trenger ikke å like alle, og alle trenger ikke å like deg, det er ikke noe mål. Noen går man rett og slett ikke særlig godt sammen med, og det er faktisk helt greit, i alle fall så lenge begge har venner på hver sin kant (tenker ikke på de tilfellene der det er et ensomt barn som ingen vil være med, da må det andre tiltak til). Det viktige er hvordan vi oppfører oss mot de vi ikke går sammen med. Det går an å holde seg mest mulig på avstand fra hverandre, også greie å ta seg sammen og oppføre seg sivilisert mot hverandre de gangene man er tvunget til å samarbeide eller oppholde seg i samme selskap. Og det bør de fleste klare, hvis de ikke for enhver pris skal tvinges sammen hele tida, fordi man på død og liv skal "lære seg å omgås". Da smeller det til slutt, og jeg skjønner ikke poenget.

Sist redigert av My : 21-08-18 kl 23:18.
My er ikke aktiv  

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:45.