Teltturen gikk ikke som vi håpa på ...
Vi kjøpte oss telt her vår, og gledet oss skikkelig til 3-ukers teltferie i Sverige. Hadde kjempegod erfaring med det samme fra to år tilbake.
Turen starte i Orsa, og der kosa vi oss 4 netter i ok vær. Jeg frøs som bare fy alle nettene, og ullundertøy (som jeg hadde glemt) var ikke å oppdrive der.
Vi pakka sammen teltet i regnvær, og kjørte til Sødertälje, rett sør for Stockholm. Var greit nok der, men noen negative ting om campingen var;
- felles do for damer og menn, med masse piss rundt doene
- kun kaldt vann i vaskene på do
- ikke såpe ved vaskene på do
- ikke noe å tørke seg på ved vaskene på do
- dusjing kostet kronestykker
+++++
Vi dro inn til Stockholm en dag, og dit skal vi ikke med unger iallfall.
Vi dro på Junibacken, et sted som får terningkast MINUS 1 fra meg. Helt tragisk sted - kan skrive eget innlegg om det, tror jeg...
De to siste dagene der regna det, og vi pakka sammen teltet i dyvåt tilstand og kjørte til Ørebro - der tok vi inn på hotell ei natt for å tørke soveposer osv. Teltet var helt og lakk ikke, men det var så fuktig i været at alt ble fuktig - ikke trivelig å legge jentene i fuktige soveposer...
Etter ei natt på hotell dro vi til Gustavsvik camping i Ørebro - suveren campingplass!!!! (inkl varmt vann, såpe, tørking av hender OG gratis dusj). Etter halvannen dag ble gubben syk. Han lå ei uke der med over 39 i feber - i TELT - mens jeg tok meg av alle tre jentene + prøvde å pleie gubben. Etter ei drøy uke der fikk vi altså pakka sammen teltet og kjørte til Fredrikstad - der lå vi ei natt hos slektninger. Deretter bar det hjem til Trøndelag.
Jeg kjørte bilen begge dagene, og heldigvis er alle tre jentene snille og tålmodige i bilen...
Og jeg drakk mine bøtter med kaffe...
Jeg er sliten som fy, og lurer på hvordan jeg skal klare å begynne å på jobb om ei uke...
Gubben begynner å bli frisk da, heldigvis....
Men jentene var enige om at det hadde vært en fin tur