Sv: Hva har gjort deg glad i dag? #6
Jeg sitter i stille hus, etter at svigerforeldrene mine reiste tidlig i dag (de har vært her siden torsdag før jul), oppsummerer jula, og kjenner at jeg har veldig mye å være glad for, av både små og store ting. Høydepunkter for meg har vært:
* Julaften - den ble veldig fin. Se hvordan svigerforeldrene mine satte pris på alt, hvordan vi koste oss, vellykket måltid, og ikke minst hvor glade ungene ble for alle gavene de fikk.
* Bohemian Rhapsody på kino, jeg og svigerforeldrene mine.
* Et par hyggelige byturer
* Søndag kveld som var veldig fin. De to yngste fikk overnatte hos onkelen, noe de syntes var veldig stas. Eldstejenta fikk ha ei venninne på overnatting (vi sa nei resten av jula, på grunn av at vi var såpass mange fra før), og vi hadde kino i kjellerstua alle sammen, popcorn og "The greatest showman" på lerret. Datter med venninne, jeg og mannen, og svigerforeldrene mine. Deretter spilte datter, venninne, mannen og svigerfar kort til klokka var halv ett om natta, mens jeg og svigermor drakk rødvin og skravlet.
* Nyhet om at et ungt par i storfamilien skal bli foreldre for første gang.
* Ingen krangling mellom ungene.
* Alle friske hele jula.
* Nytt frokost- og middagsservise, delvis i gave, noe supplert for egen regning.
* Nyttårsaften, der mannens bror, som har vært singel lenge etter skilsmisse, endelig introduserte oss for ny og svært hyggelig kjæreste, som gled rett inn i humoren og omgangstonen i resten av familien, og innen kvelden var over var det som om vi hadde kjent henne lenge. Fin nyttårsaften med god mat, god og avslappet stemning og mye latter.
* Å vite at pappa hadde en hyggelig nyttårsfeiring sammen med ny kjæreste, etter å ha hatt en veldig tung tid siden han ble enkemann for noen år siden.
* Snapen fra en glad og festpyntet tenåring i familien, som var på nyttårsfeiring med venner. Som har hatt ME i flere år, og som for et par år siden knapt nok orket å være ei lita stund i stua sammen med familien. Som endelig begynner å se lys i enden av tunnelen. Den snapen var den aller fineste jeg fikk i hele går.
* At det er så dårlig vær i dag at jeg overhodet ikke har dårlig samvittighet for å sløve inne hele dagen.
* At alle gjester har reist og vi har huset vårt for oss selv igjen.