Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Førstehjelp til veldig tørt hår?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-07-07, 22:56   #18
cilen
re:designer

cilen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Førstehjelp til veldig tørt hår?

[quote=LilleT;476735]
Hva er den mildeste gråhårdekkeprosessen jeg kan gi håret mitt, tro? quote]

Det spørs jo hvor stor gråhetsprosent du har da? Hvis det ikke er så mye går det fint ann å bruke en mild/vanlig farge med 3 eller 6% vannstoff. Er det mer enn 50% grått farger vi med 9%. Og er det veldig grått finnes det en farge som er tilsatt flere fargepigmenter i. Det du også kan gjøre er å ta mer fra fargetuben enn du skal (for å øke fargepigmentene) og så bruke mindre vannstoff når man blander. En naturfarge dekker grått hår bedre enn en som er tilsatt rødt eller en annen farge. Naturfarger er de fargene som heter f.eks 1,00, 2,00 3,00 osv. Heter fargen f.eks 4,5 (tilsatt mye rødt) eller 4,05 (tilsatt litt rødt), dekker den ikke så bra som en ren farge. Jeg har ofte jukset med de fargene som er tilsatt pigmenter og tilsatt røde eller gylne farger selv om du etter oppskriften IKKE skal gjøre det.. De fleste som vil dekke grå hår vil jo gjerne ha litt gyllent i det så det ikke blir så kjedeligt eller for "grønt" (beige). Det som er dumt med kjøpefarge er at du ikke kan blande din egen sånn som vi gjør på jobb.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:30.