Sv: Hjelp - vi skal kjøpe bolig!
Opprinnelig lagt inn av Input, her.
Denne prosessen er morsom. Før vi var på visning var vi veldig avstandsforelska og enige om at vi antagelig skulle "makse" og by alt vi har i budrunden. Etter visning kommer vi ikke til å by engang. Uten at vi kan sette fingeren på noe spesielt egentlig, det bare føltes ikke riktig. Jeg innså at om vi hadde bydd, hadde jeg innerst inne håpet at vi tapte.
Mannen likte denne også bedre enn meg. Vi var veldig sikre før denne prosessen på at det kom til å være meg som forelsket meg i alt og han som hadde beina på bakken. Viser seg at det er helt omvendt. 
Det er rart det der. Noen ting merker man bare er "feil" for en uten at man helt greier å sette fingeren på det. Høvdingen himlet meg øynene over meg som påsto at en leilighet var umulig å bo i fordi den var for langt vest, mens en som lå 10 meter lenger øst ikke var det. Men det VAR noe med en slags imaginær grense som vi da på de ti meterne hadde tråkket over, og leiligheten lå ikke lenger i et område innenfor vårt naturlige tråkk.
En annen var helt fantastisk (en arkitekt og en møbelsnekker som hadde bodd der), den var høyt oppe, lys og fin, i et strøk vi liker, men så var det noe med hvordan rommene var inndelt, som rett og slett føltes rart på kroppen.
Også var det selvfølgelig alle loftsleilighetene med skråtak jeg forelsket meg helt i og oppfattet som store og luftige, mens Høvdingen syns de var trange og små. Han er jo 25 cm høyere enn meg så de var jo faktisk en del kvadratmeter mindre for ham.