Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Skal vi ta bompengedebatten?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-06-19, 11:26   #11
Mex
Tidsklemma

Mex sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Blogginnlegg: 461
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Skal vi ta bompengedebatten?

Jeg skulle ønske man prioriterte utbygging av kollektive muligheter før feks veibygging.
Feks E6-utbyggingen. Om man hadde laget dobbeltspor på toget før man tok veien, så hadde man fått folk over på å bruke tog.
Kanskje man kunne prøvd andre lokkemidler for å la bilen stå istedenfor å straffe, eller evt i tillegg? Feks gratis/veldig lave priser på buss/bane i rushtiden?
Jeg er opptatt av at det må være gode alternativer. Er det ikke det, så blir folk forbanna.

Jeg er usikker på hvordan man kunne differensiert på en god måte om man hadde lagt på drivstoffavgift, men kanskje forslaget med hvor og hvor mye man kjører, kan gi grunnlag for hvor mye man skal betale. Sånn at det koster mer pr km å kjøre i en by enn det gjør å kjøre på landsbygda.

Mex er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:49.