Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Lønn til ungdom for å male hus?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-07-19, 23:51   #23
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lønn til ungdom for å male hus?

Tenker man fint kan gi ungdom 200 kr timen for å male et hus, og huseier kommer fremdeles svært godt ut av det. 100 kr timen gir man en barnevakt som ser på tv. Tenåringer i arbeidslivet tjener mer enn det.

Synes ikke en arbeidstakers eventuelle skattefritak er noe arbeidsgiver skal profitere på. Min arbeidsgiver skal ikke betale meg mindre lønn fordi jeg har skattefradrag, ektefelle som tjener bra eller har gratis barnevakt. En arbeidstaker er verdt sin lønn. Men forskjellige meninger. Men jeg mente ikke ufaglærte skal ha faglært lønn. Jeg synes likevel det er et moment hva naboen ellers måtte påregne å betale for jobben, går det for langt ned, står jeg for at jeg mener det er utnyttelse. Min kid hadde ikke fått lov til å male for fremmede for 100 kr/t. Hun tjener mer annetsteds, og hadde heller ikke giddet, for da jobber hun heller et annet sted. Å male for besteforeldre, feks., hadde vært noe annet. For de stiller opp for kiden på andre måter.

(Edit: om minstelønn er 120-ish, synes jeg at husmaling bør ligge over det, ihvertfall. Husmaling er tungt arbeid).

Sist redigert av Charlie : 18-07-19 kl 00:04.
Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.