Sv: Liker dere campingferier?
Jeg skjønner ikke helt dette med campingferie. Jeg har, og har alltid hatt, tilgang til hytter, så det har vært fint lite campingferier i mitt liv. En hytte vi pleier å oppholde oss på om sommeren, ligger i gangavstand til en rekke campingplasser, og det hender vi har ærend der, som f.eks. handle på butikken, bade på stranda eller leke på lekeplassen. Eller jogge forbi. Det som slår meg, er hva vitsen med campingvogn er, når mange av dem nærmest er bofaste? Forteltene er møblert med tunge skjenker og møbler som definitivt ikke inviterer til flytting i hytt og pine.
Jeg kan skjønne frihetsfølelsen det må være å ha campingvogn eller -bil, og frakte den med seg/kjøre dit man ønsker, ut fra innfallsmetoden. Stoppe på en campingplass i noen dager, kjøre videre og se en annen del av landet. Dette virker for meg litt lokkende. Men hva i all verden er vitsen med å gro fast? Kan det være så enkelt at man egentlig ønsker seg hytte?
Datteren min er litt misunnelig på dem som bor på campingplassene, for det er så mange barn der. Den siden av campinglivet klarer jeg å se det positive i. Men å bo med naboene ca. 20 cm unna på alle kanter, flere dager i strekk, det vekker klaustrofobifølelsen i meg.