Sv: Går dere på jakt?
Opprinnelig lagt inn av Iset, her.
Nei jeg er ikke så kynisk at jeg klarer å ta livet av et dyr. Men jeg er kynisk nok til å spise det. Kanskje litt dobbeltmoralsk, men jeg klarer bare ikke å ta livet av noe, verken fisk eller dyr, eller insekter for den saks skyld.
Det jeg ikke fatter er at folk LIKER å skyte dyrene. Jakt er kanskje spennende, og jegere snakker om naturopplevelser osv, men da kunne de vel like gjerne tatt med seg et fotoapparat istedetfor ei rifle??
Jeg er ikke imot jakt altså, men jeg syns det skurrer litt når jeg hører folk si at de LIKER å drepe. Champagnejegere må jo være jordas verste "rase", jeg får lyst å skambanke de jævlene!!
Er alle som tar livet av dyr kyniske, Iset?
Fotoapparatet skaffer ingen mat, det tror jeg du skjønner. Og jeg er ganske sikker på at de aller fleste som jakter er ute etter en kombinasjon av spenningen med selve jakten og mat/kjøtt som de skal selge/spise.
De fleste skyter dessuten så godt de klarer for å drepe effektivt. Har snakket med mange jegere som sier at det verste er når de skadeskyter. De liker jo ikke selve drapet, og prøver å gjøre det så effektivt som mulig.
|