Sv: Haddy og boka
Tja - jeg vet ikke helt hva jeg skal svare. Vulkan-varselet handlet om at noen i LO-systemet observerte ham i full sving på Bar Vulkan og varslet videre om det. Hva jeg synes om kvaliteten på det, skjønner jeg ikke helt hva du mener med - men det kom uansett lenge etter at han var suspendert, så det har uansett ikke noe med saken om makten i AP å gjøre. Annet enn at den med all tydelighet viste at han fortsatt overhodet ikke har skjønt hvordan man forvalter sitt rykte. Eller oppfører seg mot kona si.
Og klart at det å fjerne noen fra en maktposisjon i toppledelsen gjør noe med maktbalansen - det er jo ikke til å unngå. Men jeg tror altså at grunnen til at han ble fjernet, var at oppførselen hans gjennom år ikke lenger kunne feies under teppet - etter #metoo.
Det er ikke tvil om at varslersaken rykket om på maktbalansen mellom fløyer i AP. Men jeg tror faktisk at det VAR TGs oppførsel som var årsaken til at han ble fjernet. Jeg tror IKKE på at det var vikarierende motiver bak.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
|