Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Retningslinjer for sosialt samvær nå

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-03-20, 09:48   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Retningslinjer for sosialt samvær nå

Det som jeg synes er dumt med sånne diskusjoner, er at det tar helt fokus bort fra hva som er viktig. Jeg er kanskje litt naiv, men jeg tenker at hvis FHI ville at vi skulle gå i isolasjon, så hadde de sagt det. Foreløpig har vi strengere kontroll fra regjeringen enn FHI egentlig anbefalte. Vi VIL jo ikke strupe viruset helt. Da får vi bare ny full runde om noen uker, måneder, et halvt år, når gruppeimmuniteten skulle vært på 20-30-whatnot prosent.

For meg er FHI litt som Norges bank, de setter styringsrenta, så setter myndighetene lokale renter for lokale behov. Hvis alle bare fokuserer på å holde seg innenfor det, så får vi den utviklingen vi tror er best for landet.

Jeg synes disse voldsomme protestgruppene som stadig vekk popper opp fra folk som absolutt ikke har peiling, er det største problemet. Tenk om vi stengte skolene for tidlig, på grunn av politisk press? Tenk om det forlenger lockdown-perioden unødig?

Og jeg kjenner mange leger som er bekymret og som vil ha strengere tiltak. Og de skal si fra om sine bekymringer for kapasiteten, altså, det er kjempeviktig. Men leger flest er ikke eksperter på smittevern, de er mennesker med sine synspunkt, og de blir veldig påvirket av de personlige historiene de nå får rennende inn fra Italia. Vi skal høre på dem, men det er ikke de som skal bestemme.

Og smitterisikoen ved at 3 friske voksne som ikke hoster eller tar på hverandre, går noen meter fra hverandre ute i naturen, er null, altså. Ikke nesten like bra som å være hjemme, men null. Det er derfor det er innenfor anbefalingene.

Så bli gjerne inne hvis du er bekymret for deg og dine, men stol på at FHI tar de riktige beslutningene for naboen og samfunnet totalt. Oppfordre alle til å følge anbefalingene, men ikke krev andre tiltak. DET er dugnaden, slik som jeg ser det.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:35.