Sv: Koronavirus og ferieplaner
Opprinnelig lagt inn av My, her.
Det er lett å slenge ut et "det hadde jeg aldri greid", som en uttrykksmåte, selv om det ikke er helt sant når situasjonen er der.
Men nå er det vel ikke slik at vi uttrykker oss 100% presist til enhver tid? Det er jo ganske vanlig å over- eller underdrive når vi snakker. Jeg skjønner liksom ikke poenget med å påpeke at det folk sier ikke er bokstavelig? Det skjønner jo de som sier det også.
Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.
Når det er sagt så mener jeg at det i disse covid-19 tider ikke er snakk om isolasjon over såpass lang tid at det virkelig skal gå på stumpene løs. Og gjør det det så er det vel hjelpelinjer man kan ringe i regi av mental helse e.l.?
Jeg har ingen problemer med å se at for mange kan det være lang nok tid. Vi har jo holdt på i en måned nå, og vi vet ikke hvor lenge det skal vare. Og mange påpeker jo at nettopp det er det verste. Jeg er en sånn som tror at alt er normalt når vi kommer til juni, mens jeg ser andre ikke tror ting vil være normalt før langt uti 2021. Er man i sistnevnte kategori, er det nok ganske lett å bli ganske nedbrutt nå.
Jeg er forøvrig en som har måttet klare meg uten ferie egentlig hele livet. Jeg er snart 35 og har vært utenfor Norge (med unntak av dagsturer til Sverige) to ganger i livet. Jeg har aldri vært utenfor Europa og de to feriene jeg har vært på har kun vært langhelger. Jeg klarer ikke helt å provoseres av de som bruker store ord for å fortelle hvor fælt det er for dem at de ikke får dratt på sommerferie i år.
|