Sv: Skal du reise utenlands i ferien? (Med poll)
Nei, det ble ikke strekt frarådet som du fremhever, Simone. Men det ble åpnet med alle mulige forbehold. Utenriksministeren og statsministeren sa begge to at rådene kunne endres på kort varsel. Smittetallene er økende på verdensbasis og mange europeiske land har hatt og har stort trykk og mange døde.
Jeg tenker at når det åpnes for reiser mellom noen land nå, så gjør det det enklere for mange å jobbe, møte familie etc. Men jeg skjønner ikke at nordmenn som har sluppet utrolig enkelt unna, velger å reise av gårde til Spania, som har hatt svært høye dødstall og hvor helsevesenet har knelt under presset.
Og så lurer jeg faktisk på hvilke vurderinger som ligger bak et slikt valg. Når hele landet har vært stengt ned så lenge, tenker jeg at det hadde vært fint hvis alle hadde vært med på å ta vare på den fantastisk heldige situasjonen vi er i, videre. Når situasjonen er som sen er, velger man jo å ta risikoen for økt smittespredning ikke bare for seg selv, men for en hel rekke andre også.
Hvis jeg skulle reist noe sted med sol og varme, ville jeg nok ha vurdert feks Hellas heller enn Spania.
Men det viktigste er at vi må huske på at dette ikke er over.
Det er store forskjeller på smittepress i ulike land
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Sist redigert av Pøblis : 26-06-20 kl 07:47.
|