Sv: Såpekassetråd: For illsinte rants om ting som kanskje ikke er viktig, MEN ÆRLIG T
Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.
Du kan jo opprette en konto i barnets navn, som du disponerer. Og så overføre dem derfra til din egen konto. Ingen grunn til å bruke giro. 
Bare at du da enten må klare å signere inn som ungen i NAV for å bytte konto (for hjelpestønad står i barnets navn og er da noe man ikke får tilgang til gjennom egen bruker) - og det får man ikke gjort om barnet ikke har riktig nivå på bank-id, og det får man ikke uten å ha vært innom fysisk i banken og paradert nevnte barn + fødselsattest (eller pass, eller annet <insert dokument man mistet kontrollen på da koronaen kom>). Altså man får bank-id -dings/koder man kan bruke til mye rart, men ikke riktig nivå til akkurat det.
Eller søke på nytt og skrive det nye kontonummeret på det "#$#% skjemaet og vente til NAV finner det opportunt å behandle. Og oppdatere kontonr. i systemet (man kan evt. skrive det på et ellers tomt skjema og sende inn fikk jeg beskjed om ). Det holder ikke med brev, mail, eller telefon. Sa de.
:askmehowIknow: 
Nå får jeg utbetalt på min konto da, så det er jo problemfritt men jeg prøver å få det over på lillegutts konto og har vel ...egentlig ... gitt opp inntil videre. Inntil jeg uansett MÅ sende inn skjemaet på nytt. Eller inntil han fyller 18, da blir det sikkert stopp i systemet uansett (man går automagisk ned til sats 1, og jeg kan ikke TENKE meg at NAV aksepterer å overføre penger til en annen person (meg) etter fylte 18).
GAH!!
|