Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Påkjørsel av dyr

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Ville du bare kjørt videre, om du kjørte ned et dyr?
Nei 41 77,36%
Ja 1 1,89%
Det kommer an på. (Spesifiser i tråden) 11 20,75%
Deltakere: 53. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-08-07, 12:51   #1
Eria
Fångad av en stormvind

Eria sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Frittgående
Eria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner tilEria er et navn som alle kjenner til
Standard

Påkjørsel av dyr

Jeg og en venninne var ute og kjørte i går, og kjørte forbi et område hvor jeg vet det er mye sauer og lam i veibanen. Dermed holdt jeg lav fart, og min venninne lurte på hvorfor jeg kjørte så sakte. Jeg forklarte at jeg var redd for å kjøre på en av sauene, blant annet fordi det fort blir dyrt om man kjører ned et par sauer. Ellers er det jo selvsagt ikke hyggelig å kjøre på dyr uansett.

Min venninne kunne da fortelle at hun tidligere hadde kjørt på et lam, men bare gått ut av bilen og dratt det ut av veibanen før hun kjørte videre. Jeg reagerte med vantro, og sa at slikt gjør man jo bare ikke. Hun mente på at dette er noe alle gjør fordi ingen orker en ekstrautgift på 4000-6000 kr på grunn av at en sau renner ut i veibanen.

Jeg føler meg helt overbevist om at uansett hva slags dyr jeg hadde kjørt ned hadde min første impuls vært å ringe politi, eller eier, om jeg visste hvem det var. Man gjør jo det selv om det kanskje er sure penger? Gjør man ikke?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.