Sv: Baneheiasaken etter snart 20 år
Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.
Jeg lurer på, sånn generelt, hvor vanlig er det at en mann står for et samtidig voldtekt og drap på to, ganske store, barn? Det er sikkert teknisk og praktisk mulig å få det til, altså, han var jo en stor, voksen mann. Men det virker som en forferdelig risikabel og "rotete" scene? Finnes det, hvis man ser utenfor landets grenser, mange eksempler på at det har skjedd?
Dette har jeg virkelig ikke peiling på, men tillater meg å synse litt likevel. Jeg vil tro det er betydelig mer risikabelt å trekke inn en annen gjerningsmann enn å drepe to personer samtidig. Det å være sammen om et drap innebærer jo å gi fra seg betydelig kontroll både før (dersom det er planlagt), underveis og, ikke minst, etter drapet. Derfor vil jeg tro at det er vanligere å drepe alene enn sammen med noen, selv om det er to ofre.
Og til denne konkrete saken; nå kjenner jeg ikke detaljene så godt, men de ble knivdrept, ikke sant? Og voldtekten(e) kan ha skjedd etter drapene? Det høres vel gjennomførbart ut, det (Igjen, behov for å understreke at jeg ikke aner hva jeg snakker om.)