Er resultatet viktigere enn prosessen?
Jeg tenker blant annet på dokumentaren NRK har om grisefjøs. Dokumentaren setter ting på spissen (se blant annet denne kommentaren)
Det jeg lurer på er hva du tenker om dette? (hvis du er uenig i at det er dette som har skjedd, kan du hente frem et annet eksempel)
Personlig er jeg på glid. Jeg har alltid vært opptatt av at det jeg sier stemmer, mer opptatt av at ting har "vært korrekt enn kommunikativt". Vanskelig å si noe om miljøet i en slogan (og miljø er også noe som jeg mener har lidd under denne spissingen, jeg mener det har vært for høyt fokus på elbiler og for lite på matjord - og det mener jeg delvis skyldes måten miljø har blitt profilert på. Den andre hovedgrunnen er jo at miljø skal være et individproblem - at hver og en av oss stapper melkekartongene, heller enn av vi elektrifiserer ferger og skattelegger flyreiser.)
Men hva tenker du? Er det greit med noe som ikke stemmer helt, men som kommuniserer bra? Er det noen steder det er bedre at det skjer enn andre? Er det ikke det vi gjør i privatlivet også; når vi bare benevner det positive, men ikke det negative?