Mat (til egen familie) til å ta med på en avslutning
Speideren har sommeravslutning med foreldre og søsken og det hele uti skogen. Normalt grille pølser på bål, men ettersom det er skogbrannfare og derved ikke lov med bål så er det ikke grilling i år. "Men ta med mat til egen familie så koser vi oss sammen".
Jeg minnes vagt at dette har ejg vært med på en gang før, om det var speider eller skoleklasse eller hvem i alle fall, vi hadde med middag som kunne spises der, og alle andre hadde spist middagen hjemme og hadde bare med snacks.
Vel, det er klokka seks, så vi rekker finfint å spise en enkel middag hjemme først. (de pølsene jeg har i kjøleskapet tiltenkt avslutninger, kanskje?) Men jeg skulle gjerne hatt NOE mer enn potetskruer og marshmallows (som ikke er like stas når man ikke kan grille dem og lage smores, men visstnok et must ifølge tiårigen)
Gode forslag som er ENKELT, både å lage til, ha med ut i skogen og spise ute i det fri?
Vi skal ha med oss flytevester til hele gjengen og være forberedt på å padle kano, noe jeg vel ble tvangsopplært til på tilsvarende arr for et par år siden.... Sikkert en kjekk kveld, jeg bare har en tendens til å overtenke dette med maten, så enkle forsalg mottas med takk. Som jeg kan skaffe det jeg trenger til på en handletur på kiwi når jeg henter i bhg eller noe sånn